A budapesti Mintarajziskolában Zemplényi Tivadarnál, majd 1904-től, öt évig, a párizsi Julian Akadémián, Jean Paul Laurens-nél tanul.
Később Párizsban olyan szerencsés, hogy egy teljes éven keresztül Henri Matisse magániskolájában folytathat tanulmányokat. A századelő talán legjelentősebb műtermében sajátíthatja el a szakmát.
Társaival, Czóbel Bélával, Berény Róberttel, Hatvany Ferenccel a modernnek műtermeit járja. Kapcsolatba kerül Gertrude Stein amerikai műgyűjtővel, akinél, többek között, Pablo Picassoval is találkozik.
1908-ban Párizsból Nagybányára megy, akárcsak Czóbel. Mestere Ferenczy Károly, aki mellett, három évig dolgozik. Lenyűgöző pályakezdés.
Később alapító tagja lett a Szinyei Merse Pál Társaságnak, és egyben, rendszeres szereplője az Ernst Múzeum-beli kiállításoknak. A két háború között képeiből kiállításokat rendeznek Hágában, Amszterdamban, Stockholmban, Brüsszelben, Párizsban, Zürichben. Akkoriban nagy erkölcsi sikereket arat.
1925-től Olaszország után, újra Párizsban él.
Az a kétszer tíz év, amit kisebb megszakításokkal Basch Andor Párizsban tölt, meghatározó lett művészi világnézetében. Courbet, Van Gogh, és Cézanne jelöli ki útját.
Technikáját, faktúráját, gyümölcscsendéleteit, érzékeny aktképeit, tájképeit az anyag lelkiismeretes megmunkálása jellemzi. Festési modorát, élete végéig, a francia környezet befolyásolja.
Forrás: S. Nagy Katalin / Emlékkavicsok 2006.